onsdag 23 maj 2012

Härliga väder

Visst är det skönt med värmen, lite svettigt men det finns duschar! Vi kom in från gården strax innan kl 18 idag, är liksom inte så lockande att gå in och laga mat. Precis när jag lyckats övertala Milo att gå in bjöd några grannar på gården på hemmagjorda kebabspett, kycklingspett och tillbehör. Tackade säkert nej tre gånger men blev övertalad. Vänliga grannar man har! Nu på kvällskvisten var vi ut en kort sväng på gården igen, lovade Milo att vi kunde gå ut igen när pappa kom hem och inte glömmer han sånt inte...
Milo på pottan: "Mamma, kommer du ihåg vad du sa förut??? Att vi skulle gå ut om pappa kom hem!" Istället för att använda ordet när säger Milo alltid om. "Om bebisen kommer ut, då blir jag storebror" "Om jag fyller 5 år, då är jag en stor kille" Och ordet förut använder han också väldigt ofta. "Mamma, vad sa jag förut", "vad gjorde jag förut", "kommer du ihåg vad vi gjorde förut om vi var på gården". Munnen går i ett på honom, och så har den väl gjort sen han var 1 år och började prata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar