torsdag 14 juni 2012

Så less på pollen

Misstänker att jag även reagerar på gräspollen detta år, förra året var det bara björk men nu är det något annat som spökar. Jag får huvudvärk varje dag efter att ha varit ute en stund, näsan är ständigt täppt och jag känner mig trött och orkeslös. Råkade somna här i soffan idag medan Milo lekte...det har jag aldrig gjort förr.
I tisdags när jag var till barnmorskan fick jag tabletter, Rinexin, mot nästäppan eftersom jag har använt nässpray sen i början av april. Så nu hoppas jag snart att dom hjälper. För jag sover kasst just nu, vaknar säkert 5-10 ggr per natt för att jag är igentäppt i näsan, snyter mig, tar näsdroppar och vaknar sedan efter 1-2 timmar igen och kör samma procedur....LESS är vad jag är.
Ja, men just det, när jag ändå är igång kan jag berätta att jag blivit allergisk mot stenfrukter denna vår/sommar. Märkte det igår när jag åt två nektariner i snabb takt. Prövade med ett litet plommon idag och fick samma reaktion. Så nu kan jag inte äta: äpplen, päron, nektariner, plommon och andra stenfrukter...å jag som älskar just nektariner och plommon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar