söndag 2 december 2012

Sova

Jag blir tokig. Varför kan ungen inte sova mitt på dagen för??? Varför kan han bara sova när han äter eller blir buren? Så fort man lägger ner han i sängen eller gungan vaknar han eller när han har ätit klart så vaknar han.
Ingen lunch har jag hunnit laga, jag har inte hunnit sätta upp stjärnor och tagit fram julsakerna ur kartongen och inte hunnit duscha. Om två timmar är vi bjudna på adventsfika....och pappan till ungen är och spelar tennis...
Men hur hinner jag att blogga då? Jo, det gör jag från mobilen medan ungen äter. Då har jag min lilla "fritid".

Dax att höra av sig till Bvc och förhoppningsvis få några goda råd om sovrutiner.
För nu har det hållit på såhär i flera månader och jag känner mig lite smått ur balans pga detta.

5 kommentarer:

  1. Min Noah har haft en likadan periodmed jättelite sovning på dagen.. det tar på krafterna!!! Hoppas du får nå bra tips på bvc!

    SvaraRadera
  2. Ja, något gott råd måste dom ju ha att ge. Hur har det löst sig för er? Går du fortf ut på promenader 2 ggr/dag???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är lite från dag till dag med hans sovning, han somnar ungefär samma tid varje dag men ibland sover han bara en halvtimme och ibland kan han dra till med en och en halv (sällan) :) jo jag brukar komma ut både på förmiddagen och eftermiddagen :)

      Radera
    2. Va duktig du är som orkar ut så mycket! Jag går inte ens 1 promenad per dag...men för Noas skull så kanske det behövs, så han får sova ordentligt vid ett tillfälle per dag i alla fall.

      Radera
    3. Ja det började lite så att Noah hade en period där han bara ville sova i vagnen, men nu är det skönt att komma ut:) hojta till om du vill ha sällskap någon dag :)

      Radera