fredag 7 november 2014

Ambulans

Igår fick jag diagnos rosacea och idag astma. 
Inatt vaknade jag med svår andnöd. Tog tre doser med bricanyl men det hjälpte bara en kort stund. Ringde sjukvårdsupplysning och fick rådet att ringa en ambulans. Efter 5 minuter var ambulansen på plats och jag fick komma in och få både ventoline i gasform och betapred (kortison) i flytande form. Efter ca 30 minuter inne i ambulansen fick jag gå in igen. Trotts chocken och en väldigt hög puls klarade jag av att somna. Första gången i mitt liv som jag ringer efter ambulans. En riktigt jobbig natt, speciellt när min medicin som hjälpt mig vid andningssvårigheter inte hjälper. 
Nu sitter jag på vårdcentralen och väntar på läkaren. Astmasköterskan har redan satt diagnos på mig och gjort en behandlingsplan, behandling med högsta dos i tre månader. 

1 kommentar:

  1. Stackars Dig, vi blir så oroliga. Har försökt att nå dig på alla telefonnummer, snälla ring.
    Kram
    Anne-Li & Roger

    SvaraRadera