torsdag 27 oktober 2016

Fråga Noa och Milo

Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svara.

Noa 4 år

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- att jag är snäll

2. Vad gör mamma lycklig?
- mig

3. Vad gör mamma ledsen?
- när jag säger att du är dum.

4. Hur får mamma dig att skratta?
- såhär (gör en rolig min)

5. Hurdan var mamma som barn?
- jag vet inte.

6. Hur gammal är mamma?
- 0 år

7. Hur lång är mamma?
- miljoner cm

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- vara i bubbelpoolen med mig.

9. Vad är mamma jättebra på?
- hjula.

10. Vad är mamma inte så bra på?
- hoppa hopprep

11. Vad jobbar mamma med?
- Linden, småbarn. Förskola.

12. Vad är mammas favoritmat?
- dina biffar

13. Varför är du stolt över mamma?
- därför att jag tycker att du är snäll.

14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
-  en kanin som är jättesnäll som är en kille.

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
-  rita.

16. Vad är likt mellan dig och mamma?
-  ögon och näsa.

17. Vad är olika mellan er?
-  tröjorna

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- kramar mig och pussar mig och är snäll mot mig.

19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
- fjällen.

Milo  7 år

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- jag vet inte.

2. Vad gör mamma lycklig?
- mig och Noa.

3. Vad gör mamma ledsen?
- när jag och Noa bråkar.

4. Hur får mamma dig att skratta?
- det var svårt.

5. Hurdan var mamma som barn?
- det får du skriva, jag vet inte.

6. Hur gammal är mamma?
- 33

7. Hur lång är mamma?
- 1,45

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- du tycker om att köra bil.

9. Vad är mamma jättebra på?
-  laga mat

10. Vad är mamma inte så bra på?
- spela sport.

11. Vad jobbar mamma med?
- förskollärare.

12. Vad är mammas favoritmat?
- tacos.

13. Varför är du stolt över mamma?
- för du är snäll och bra.

14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
- mamma mu.

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- kolla på film.

16. Vad är likt mellan dig och mamma?
- ögonen.

17. Vad är olika mellan er?
- näsan.

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- därför att jag är ditt barn.

19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
- fjällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar